torsdag 19 december 2013

Julstämning ute... utan snö....

 
Man får försöka få till det ändå på nått vis....
Stor gran. Stjärna på garagevinden.
Stora kälken som vi tog ut har vi fått tagit in
den ska oljas in för att den inte ska ruttna.
 
Små granar i hinkarna på trappan
men
 som blåser bort i stormarna Vi haft.
 
 
Laddar med nya som också blåser bort....
 långt ut på den leriga åkern och dom vill jag inte hämta...
 så nu är det bara de minsta granarna kvar som fått plats i hinkarna..
 
 
Söta Grantomten som Jag köpte på julmarknaden i byn.
 
 
 


 
Men Vi Jular till det ändå....
Det blir Jul fast Vi inte har snö.
Jag som har svårt att gå när det är halt tycker faktiskt
 att det kan vara liiiite bra ändå utan snö...
Men klart blir det ljusare om Vi hade det.

~~ : ♥ :~~

Ha det gott!
 

Kramar Uttan


1 kommentar:

  1. Jag tycker ni har fint utan snö också, gården
    ser så mysig och fin ut. Och på kvällen kan jag
    tänka mig hur fint det är när alla ljus lyser.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera